About me…

I landed in this world in 1991, and soon I jumped into storytelling. I loved drawing and writing tales since being a little kit. I just let my imagination fly and get deep into thousands of stories, using my brain as film production studio.

Fantasy has been always my favourite genre. I truly enjoyed getting lost into fabulous stories about dragons and castles, as well as evil wizards, sword fights and woodland creatures. But in that time I couldn’t imagine what I found in my 10`s. Discovering J. R. R. Tolkien’s worlds felt like a huge explosion in my head, just as I could see the Big Bang itself. Fantasy again, but narrated and administrated as I never saw before. Their stories were complex and plausible as well as warm and familiar.

After that I add some new words in my vocabulary such as “illustration” or “conceptual design”, and felt specially motivated for writing. Some new passionate stories were born inside me, stories that I truly needed to set free and put them on a paper.

Through the years my passion for stories endured. So it seems logical that I became a historian after my pass in Universitat de Barcelona. After studying the complexity of humanity over the ages and continents I felt more ready to face the creation of fiction worlds.

After a year studying novel creation in Proa Espais I began to write my first book project. Inventing stories as a hobbie was not enough for me anymore. I needed to develop one until the end, and find the way to make it very addictive. Writing this book through the years has been a real masterclass about fiction storytelling.

History, writing and illustration… for good or bad I was never able to choose between them. So after training for the first two I had to give my chance to art school. I studied in l’Escola Massana of Barcelona as an illustrator and with that came the first publications. A dream come true indeed.

In the present I am finalising last details of my exciting first novel. But in the same time I’m working on the Eucatastrophe project of Conceptual Design, consisting in the re-imagination of our favourite fantasy worlds. And of course never ceasing my explorations of the local history in previous times of Middle Ages, as well as their popular legends.

So, here I am, always lunging for new adventures.

I’m sure we are gonna meet each other, so tireless walkers always do.

I give you the most original of my personal greetings.

Andreu

Vaig aterrar en aquest món el 1991, i poc després ja em vaig llançar cap al món de les històries. Mencantava dibuixar-les i escriure-les, ja de ben petit. Deixava volar la imaginació i m’endinsava en milers d’aventures com si el meu cervell fos una productora de cinema.

La Fantasia era la meva debilitat. Durant la meva infantesa em perdia fàcilment en històries fabuloses sobre dracs i castells, i bruixots malvats, duels amb espasa i criatures dels boscos. Però mai podria haver imaginat el que vaig descobrir quan tenia 10 anys. Amb els móns de J. R. R. Tolkien vaig sentir una explosió dins el meu cervell, com si acabés de presenciar el mateix Big Bang. Seguia sent fantasia però narrada i administrada d’una manera que mai havia vist. Era complexa i verossímil, i alhora càlida i propera.

A partir de Tolkien vaig descobrir què era un “il·lustrador” i el “disseny conceptual”, però sobretot em va impulsar encara més a l’escriptura. Van néixer dins meu algunes històries noves apassionants, històries que tenia la necessitat absoluta de treure de dins meu i plasmar-les en un paper, amb paraules o amb imatges.

Amb el pas dels anys vaig deixar de ser un nen, però la passió per les històries seguia intacta. Per això no deu sonar estrany que m’acabés formant com a historiador a la Universitat de Barcelona. Allà vaig estudiar amb molta més profunditat la història de la raça humana, tant la seva àmplíssima diversitat, com en la llarga cronologia que la cobreix. El cervell se’m va multiplicar per dos a la facultat d’Història, i em va preparar bé per poder-ne explicar de pròpies.

Un any més tard, als 19, vaig rebre una formació al Curs de Novel·la Jove a Proa Espais, on vaig conformar per primera vegada un projecte de novel·la. Ja no en vaig tenir prou d’inventar-me històries per afició. Necessitava desenvolupar-ne una fins al final, una que era realment destacable, i que a dia d’avui encara em sembla extremadament adictiva. En aquests anys sento haver rebut un màster d’escriptura del més alt nivell.

Però per bé o per mal la vida m’ha dut a tenir tres passions que m’estimo amb la mateixa ració d’amor. I mentre la Història i l’escriptura tenien el seu protagonisme, també l’havia de tenir el dibuix i la pintura. Això em va portar a formar-me com a il·lustrador a l’Escola Massana de Barcelona. I al mateix temps que l’escola d’art van arribar els primers projectes professionals, el que sens dubte suposava complir un somni.

Actualment estic enllestint els últims detalls d’una il·lusionant primera novel·la. Alhora estic tirant endavant el projecte “Eucatastrophe” per Instagram (de moment) que consisteix a re-imaginar el Disseny Conceptual dels móns de fantasia més coneguts que hagin arribat a la gran pantalla, el que m’ha permès conèixer fans i artistes d’arreu del planeta. Evidentment sense descuidar la Història, en la que segueixo explorant el passat de la meva comarca a l’Antiguitat Tardana i les llegendes populars.

I així segueixo, sempre em ganes de noves aventures i nous projectes.

Ens coneixerem? No en tinc cap dubte. Dos caminants incansables sempre s’acaben trobant.

Amb la més original de les meves salutacions.

Andreu

Deixa un comentari